Nieuws & Tips

Privé personal trainingsstudio

Echt 1-op-1 sporten
R

Coachingstrajecten

Leefstijlverandering op maat

Winnaar Golden Award 2017

Klantbeoordeling 9,75

06-24290450

Bel snel voor een vrijblijvend intakegesprek!

Stappen tellen. Ideaal of is er nog een optie?

door | mrt 25, 2020 | Nieuws & Tips | 0 Reacties

Zo is de marketing in het verre verleden begonnen. Daar kwam dan ook uit: 10.000 stappen per dag. Er kwamen allerlei stappentellers op de markt, je kon je stappen door allerlei gadgets en horloges bijhouden. Maar Is het aantal stappen nu de heilige graal?

Als je puur kijkt naar uitsluitend bewegen, is het ideaal om te weten dat je 10.000 stappen hebt gezet. Maar wat velen willen is dat hun conditie (1) beter wordt, omdat ze bovenaan de trap staan uit te puffen. Ook is afvallen (2), of op gewicht blijven (3) bij velen een doel. Bij 2 en 3 is het belangrijk dat je of meer verbruikt aan energie dat je binnen krijgt, of gelijk spel speelt.  Is een van deze 3, of meerderen, belangrijk voor je? Dan adviseer ik je het volgende:

  1. Door je tempo te versnellen bij het lopen zorg je dat je hartspier meer aan het werk wordt gezet. Hierdoor wordt er meer gevraagd van je uithoudingsvermogen. Een goede graadmeter bij stevig doorwandelen; je kan geen uitgebreid verhaal vertellen zonder buiten adem te raken.
  2. Kies voor hoogteverschillen. De trap op je werk, de trap die je buiten tegenkomt, de trap in je huis. Boven buitenadem? Ik zou zeggen, doe dit een aantal keren per week en kijk hoe het na 2 weken is. Merk je dat het je gemakkelijk af gaat? Sla een trede over of ga versneld de trap op. Het stimuleert je bloedsomloop, hierdoor worden afvalstoffen sneller afgevoerd en komen de juiste stoffen in je lichaam sneller op de juiste plek.
  3. Denk bij het intensiever bewegen aan je houding. Trots bovenlichaam, borst iets opgelicht waardoor je buikspieren aan de voorkant omhoog getrokken worden en dus actiever zijn. Beweeg vanuit je spieren. Dit geeft stabiliteit, zorgt voor betere houding en voorkomt fysieke klachten.

Er is een verschil aan verbruik van kcal wanneer je 10.000 stappen hebt bewogen ten opzichten van 10.000 stappen waarbij je tussendoor gebruik heb gemaakt van 1 t/m 3. Het laatste is een win / win situatie. Dan weet je wat je te doen staat 😉

 

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek je een personal trainer in Alphen aan den Rijn?

Kom dan trainen bij Peak Performing! Vanuit regio Ter Aar, Ouderkerk aan den IJssel en Capelle aan den IJssel is de studio in Alphen aan den Rijn uitstekend bereikbaar. Neem contact op voor een vrijblijvende intake.

=

Peak Performing

KvK: 55555158

06-24290450

Bel snel voor een vrijblijvend intakegesprek!

[email protected]

Stuur een e-mail

Ik bel jou graag terug

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.