Nieuws & Tips

Privé personal trainingsstudio

Echt 1-op-1 sporten
R

Coachingstrajecten

Leefstijlverandering op maat

Winnaar Golden Award 2017

Klantbeoordeling 9,75

06-24290450

Bel snel voor een vrijblijvend intakegesprek!

Houd je gezondheid op peil

door | mrt 25, 2020 | Nieuws & Tips | 0 Reacties

Wereldwijd, niemand uitgesloten, dat is nu de situatie waar we ons met z’n allen in bevinden. We zijn beperkt in ons doen en laten, minder (sociaal) contact. Laat dit niet in de weg staan of een excuus zijn voor je eigen gezondheid.

Er is genoeg wat je kan doen om je gezondheid op pijl te houden:

  1. Zorg dat je voldoende slaapt en de kwaliteit van je slaap goed is. Tijdens je rem slaap worden de afvalstoffen van je hersenen afgevoerd. Het enige moment dat dit gebeurd! Dit zorgt ervoor dat je de volgende ochtend start met 100%. Is je slaap onvoldoende dan begin je met een achterstand. Waarom is dit zo belangrijk? Wetenschap: ‘Hoe groter je achterstand, dus hoe minder goed de afvoer van afvalstoffen uit je hersenen, hoe sneller je terugvalt in oude gedragspatronen, hoe minder je wilskracht voor de rest van de dag, hoe sneller je trek hebt in suiker en vette voedingsmiddelen’.
  2. Beweeg voldoende. We hoeven echt niet met z’n allen naar het strand of bos. Een groot blok in je eigen woonwijk, een wandeling buiten na het avondeten, een aantal keren de trap(pen) op en af in je huis, zijn ook mogelijkheden. Een grote voorjaarsschoonmaak, want de zomer komt er wel weer aan! Genoeg opties om in beweging te blijven, iets met creatief denken.
  3. Weet wat je eet. Zorg dat je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt in plaats van vulstoffen. Een broodje hamburger vs kip uit de oven, krielaardappeltjes uit de oven vs patat, spareribs van thuisbezorgd vs beenham. Zorg voor voldoende vitaminen; vergeet je groenten niet. Drink voldoende, dan heb ik het over water en thee. Koffie is geen probleem, neem er een glas water bij (koffie onttrekt vocht uit je lichaam).
  4. Kijk naar wat er wel is en wat je wel hebt. Dit klinkt erg cliche!  Voorbeeld: ‘Wanneer ik op de bank zit en 10 keer tegen mijzelf zeg dat ik mij niet lekker voel…..na de 10e keer begin ik mij ook zo te voelen’. Je kan het jezelf in de huidige situatie nog moeilijker maken dan het al is, helaas zal deze periode daardoor niet sneller oplossen. Maak je keuze op welke manier je door deze periode heen wilt gaan.

Succes en zorg goed voor jezelf!

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek je een personal trainer in Alphen aan den Rijn?

Kom dan trainen bij Peak Performing! Vanuit regio Ter Aar, Ouderkerk aan den IJssel en Capelle aan den IJssel is de studio in Alphen aan den Rijn uitstekend bereikbaar. Neem contact op voor een vrijblijvende intake.

=

Peak Performing

KvK: 55555158

06-24290450

Bel snel voor een vrijblijvend intakegesprek!

[email protected]

Stuur een e-mail

Ik bel jou graag terug

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.