Velen van ons werken nu vanuit huis. En komen erachter dat dit toch ook iets met hun voedingspatroon doet…… De koelkast staat dichterbij, misschien sneller afgeleid om iets extra’s uit de keuken te pakken. En ja, die voorraadkast heb je niet op kantoor. Zoals je structuur aanbrengt in je werkdag op kantoor, kan je dit natuurlijk ook toepassen op je eetpatroon wanneer je meer thuis werkt. Iets met een wil en voila, daar is een weg.

Toch meer naar binnen gekregen aan energie dan je lief is? Breng zo nu en dan een balans dag erin:

  • Ontbijt

3 Wasa crackers lichtgewicht: 2 plakjes runderrookvlees, 2 plakjes ham en 1 met aardbeien jam light. Mok thee, of een glas water. Heb je trek in een bak koffie? Prima! Neem er wel een glas water bij.

  • Tussendoor

Een mandarijn en een kiwi. Heb je minder tijd neem dan een klein blikje ananas op eigen sap.

  • Lunch

2 bruine boterhammen: 2 plakken kipfilet en 3 plakken rosbief (beetje zout en peper)

  • Tussendoor

Cup a soup of een beker bouillon. Je hebt strooi bouillon, daar neem je een theelepel van in een mok heet water. 1 stuk fruit: keuze uit een appel, sinaasappel, of kleine banaan.

  • Avondeten

Ovengroenten (verschillende soorten in de supermarkt voorverpakt) 300 gram en daar doorheen snijd je kippedijen (1 stuk per persoon en snij het overtollige vet weg). Alles in 1 ovenschaal.

Bon appetit !